måndag 23 mars 2015

Eeeeh vad behöver jag till odling?


Jag vet ännu inte riktigt vad jag ska odla förutom ärtor som jag försådde i lördags och en ogenomtänkt spontanbeställning från Runåbergs i torsdags. Men jag förmodar att verktygen och behoven kommer se likadan ut, så idag kom jag på mig själv med att klottra ihop en liten lista på grejer jag kanske kan tänkas behöva utöver frö, plantor, jord och gödsel. Jag vet inte heller exakt vad som kommer att finnas i de gemensamma verktygslådorna och vad som kommer att användas så flitigt att jag lika gärna kan ha egna.

Jag har redan reserverat typ fem olika böcker på bibblan och funderar på om det finns nån möjlighet att råka på verktyg på loppisar inne i stan? Och har jag inte kanske ett par handskar i skåpet? Och är inte det där med solhatt kanske lite väl överdrivet?

1 kommentar:

Wallinskaya sa...

Klart du måste ha solhatt!!