onsdag 18 mars 2015

Odlingslåda stor som en säng


Idag har jag skrivit upp mig på en odlingslåda! De ska byggas i mitt bostadsområde nu under våren och bli klara i slutet på maj.  De ungefärliga måtten vi fick var 120 x 240 och det känns enormt stort för en som bara odlat på balkong och i fönster innan.

Försådden ska nog sättas snart och jag är så himla pepp och nervös på samma gång. Vad ska jag ens odla? Rädisor, rödbetor, squash, ärtor, örter?

Vi fick rådet att köpa "Handbok för köksträdgården" av Lena Israelsson på bokrean. Jag vet ju nästan inget om odling så fler odlingstips och även tips på bra böcker, tidningar, bloggar, pinterestboards, twittrare, poddar, instagrammare etc emottages med tacksamhet!

(PS: Bilden svängde jag ihop rakt av i Illustrator i all hast, hade helt glömt vad roligt det kan vara!)

2 kommentarer:

Wallinskaya sa...

Men guuu va trevligt med odlingslåda! :)

rai rai sa...

Ja men himla pepp, ska gå över din blogg med förstoringsglas nu! :D